شرکت تحقیقاتی گیاهان دارویی بوستان یزد

ساعت کار : شنبه تا پنجشنبه از 08:00 تا 15:00
  تلفن : 03538342949

آمیلا – قطره گیاهی موثر در جلوگیری از ریزش مو و تقویت کننده موی سر

آمیلا – قطره گیاهی موثر در جلوگیری از ریزش مو و تقویت کننده موی سر

آمیلا – قطره گیاهی موثر در جلوگیری از ریزش مو و تقویت کننده موی سر

  • موارد مصرف: جلوگیری از ریزش مو و تقویت کننده رشد مو.
  • محتوای بسته: قطره آمیلا 60 میلی‌لیتری.
  • اجزاء تشکیل دهنده: مصطکی، امله، سلق، مورد، حنا، مازوج، کنجد، سیاوشان و …
  • منابع طب سنتی: قانون، مخزن الادویه، قرابادین کبیر، الاغراض الطبیه.
  • شماره مجوز سازمان غذا و دارو: ۰۴۵۱ – ۹۴ – س.

مکانیزم اثر آمیلا (قطره گیاهی موثر در جلوگیری از ریزش مو و تقویت کننده موی سر)

این فرآورده حاوی مواد مغذی و موثری است که به عمق پوست نفوذ می‌کند و باعث تقویت و ترمیم موهای آسیب دیده می‌شود. عصاره‌های گیاهی به‌کاررفته در آمیلا، سبب کاهش چشمگیر ریزش مو شده و با مکانیسم‌های گوناگون به رویش مجدد مو کمک می‌کند. این محصول با فرمولی 100 درصد گیاهی و فاقد مواد نگه‌دارنده دارای اثرات مثبت طولانی مدت است و هیچ‌گونه عوارض جانبی ندارد. ترکیبات آمیلا میزان گردش خون در پوست سر را افزایش می‌دهد و در تنظیم فعالیت غدد چربی مؤثر است و ضخامت مو را افزایش می‌دهد.

طریقه مصرف آمیلا (قطره گیاهی موثر در جلوگیری از ریزش مو و تقویت کننده موی سر)

  1. برای موهای چرب و نازک باید از پودر شست‌وشو دهنده‌ی آمیلا استفاده شود تا زمانی که چربی سر و ریزش موی نرمال شود، سپس استفاده از قطره تقویت مو همراه با پودر را آغاز کنید. در غیر این صورت ممکن است سبب افزایش ریزش مو شود.
  2. برای موهای خشک و طبیعی به مدت 2 هفته فقط از پودر استفاده شود، سپس استفاده از قطره تقویت مو همراه با پودر را آغاز کنید.
  3. محلول آمیلا را به مقدار موردنیاز روی سر بریزید و با نوک انگشت به مدت 2 تا 3 دقیقه به‌آرامی ماساژ دهید. به‌طوری که همه قسمت‌هایی که موهای آن آسیب دیده است، را پوشش دهد. پس از 2 ساعت، با استفاده از پودر آمیلا استحمام کنید.
  4. حدود 2 گرم (یک قاشق چای‌خوری) پودر را با مقداری آب سرد مخلوط کرده، روی سر بریزید و با آن بشویید. نیازی نیست روی سر بماند و بلافاصله بعد از شست‌وشو می‌توانید، آبکشی کنید.
  5. در هر بار استحمام این عمل را 2 یا 3 بار تکرار کنید تا کاملاً تمیز شود.
  6. در صورتی که مو رنگ‌شده یا خشک و شکننده باشد، در پایان استحمام از صابون نیز برای شستشوی مو استفاده کنید و پس از استحمام از روغن نارگیل ارگانیک به‌عنوان نرم‌کننده استفاده کنید در غیر این صورت نباید از شوینده‌های دیگر به‌غیراز پودر رباسین استفاده شود.
  7. یک روز در میان این عمل را تکرار کنید.

اجزاء تشکیل دهنده آمیلا (داروی گیاهی موثر در جلوگیری از ریزش مو و تقویت کننده موی سر)

معرفی برخی گیاهان دارویی به‌کار رفته در داروی گیاهی آمیلا به منظور جلوگیری از ریزش مو و تقویت کننده موی سر.

تاثیر مصطکی در جلوگیری از ریزش مو و تقویت کننده موی سر

مصطکی، صمغ زرد رنگی است که از درختچه‌ای به نام پسته مصطکی گرفته می‌شود. در فارسی به نام‌های «رماس»، «رماست» و «کِیَه» خوانده شده‌است. در کتاب‌های طب سنتی با نام‌های «مصطکی»، «مصطکی رومی»، «کندر رومی»، «مستکی» و «علِک رومی» ذکر شده‌است. همچنین در انگلیسی به صمغ عربی، صمغ یمن و یا اشک خیوس هم خوانده میشود. عصاره زرد رزینی مصطکی در ماه‌های گرم سال به صورت قطراتی کوچک و خود به خودی از ساقه و شاخه‌های درخت مصطکی به بیرون می‌تراود که در مجاورت هوا سفت شده و به شکل قطرات اشک در بازار به فروش می‌رسد. صمغ رزینی مصطکی تا حدود ۹۰% از ماستی‌سیک اسید، ماستی‌کولیک اسید و ماستیکو رزن تشکیل شده‌است. مقداری اسانس نیز در آن یافت می‌شود. در کتاب‌های طب سنتی خواص عدیده‌ای برای این صمغ نوشته شده‌است. از نظر طبیعت این صمغ گرم و خشک، محلل و مقوی است. اطلاعات بیشتر درباره مصطکی.

تاثیر آمله در جلوگیری از ریزش مو و تقویت کننده موی سر

آمُله، انگور فرنگی هندی یا میروبالان که در کتب طب سنتی با نام‌های آملج و اَملَج آمده‌است و به هندی آنوله و آنولا و به پنجابی و اردو آمله گویند نام یک گونه از راسته مالپیگی‌سانان است که درختی زینتی است و میوه‌های خوراکی تولید می‌کند و تا حدود ۱۸ متر ارتفاع و در برخی موارد به ندرت تا ۳۰ متر ارتفاع می‌تواند رشد کند. این گیاه طبیعتی سرد و خشک دارد. میوهٔ این درخت جزوء اندام دارویی این گیاه است و اسانس، روغن ثابت و ویتامین C جزوء ترکیبات شیمیایی این گیاه می‌باشد. از این در درمان سوءهاضمه، ضعف و بی قوگی استفاده می‌کند. این میوه تقویت کنندهٔ قلب و ذهن است. مهمترین اثرات این میوه تقویت کنندهٔ موی سر و تقویت کننده ریشه مو و برگرداندن ملانین مو و رویش مجدد مو و رفع سفیدی مو است. امروزه شرکت های بزرگ شیمیایی و دارویی از آن برای درمان ریزش مو و رفع سفیدی مو و تقویت مو استفاده میکنند. اطلاعات بیشتر درباره آمله.

تاثیر سلق در جلوگیری از ریزش مو و تقویت کننده موی سر

سلق، چغندر/چکندر. طبق دست نوشته‌های برجای مانده از روزگاران گذشته، مشخص شده‌است که در حدود چهار قرن قبل از میلاد، انسان با خواص دارویی و گیاهی چغندر آشنا بوده‌است و از آن استفاده می‌کرده. دانشمندان علم پزشکی برای این گیاه باارزش در حدود بیست و یک خاصیت درمانی تعریف کرده‌اند که از آن جمله می‌توان به تامین ویتامینهای مورد نیاز رشد و تقویت مو اشاره کرد. اطلاعات بیشتر درباره سلق.

تاثیر مورد در جلوگیری از ریزش مو و تقویت کننده موی سر

مورد یا مورت نام یک سرده از تیره موردیان است. سردهٔ درختچه‌ای همیشه‌سبز یا درختی کوتاه با یک یا دو گونه از موردیان که بومی جنوب اروپا و آفریقای شمالی هستند. بلفارول لوسیون روغن مورد سبز (میرتول) ۵٪ در روغن بادام کاربرد درمانی و تقویت‌کننده ابرو و مژه، ضد شوره و التهاب پلک‌ها، تقویت‌کننده ابرو و مژه است. قابلیت‌های بلفارول به حدی است که حتی ریزش ابرو و مژه را نیز متوقف می‌کند و بعد از مدتی همان فردی که از ریزش رنج می‌برده، دارای مژه و ابروهایی سالم و زیبا خواهد شد. ریزش موهای سر و صورت اغلب به دلیل حساسیت‌های پوستی یا آلودگی‌های قارچی است. عوارض این آلودگی‌ها به صورت ریزش، خارش و گاهی شوره (بخصوص پلک‌ها) تظاهر می‌کند. در بلفاریت مایت‌ها (دمودکس) هم گاهی دخالت دارند که خوشبختانه این دارو بر روی مایت و تخم‌های آن نیز مؤثر است.

شوینده‌های غیر استاندارد باعث از بین رفتن و شسته شدن چربی‌های مفید و ضروری پوست و موها و در نتیجه خشک و شکنندگی موها، حساسیت و خارش پوست می‌شوند. خشکی موها پوست باعث پوسته ریزی و در نهایت شوره می‌گردد. بلفارول حاوی چربی‌های سبک و سریع الجذب است که فوراً جذب پوست شده و مو گشته و عملاً جایگزین چربی‌های از دست رفته می‌شود. همچنین به علت خواص ضد میکروبی و ضد التهابی میرتول، این فراورده باعث پاک شدن سطح پوست و ریشه موها از عوامل میکروبی اعم از قارچ و باکتری و همچنین از بین بردن التهابات ناشی از مصرف مواد شیمیایی و پاک‌کننده در موضع می‌گردد. اطلاعات بیشتر درباره مورد.

تاثیر حنا در جلوگیری از ریزش مو و تقویت کننده موی سر

حَنا گیاهی است از رده دولپه‌ای‌ها که خود سرده مشخصی را به نام حنا می‌سازد. این گیاه به صورت درختچه‌ای است که بومی آفریقای شمالی، آسیای جنوبی و غربی، و شمال استرالیا است. ایرانیان ویژگی‌های جادویی حنا را در پزشکی و درمان بیماری‌های پوستی از دیرباز می‌شناخته‌اند. حنا جایگاهی بسیار ویژه در گسترش کشاورزی، بازرگانی، صادرات و تولید کار در ایران داشته است. برای آسیاب کردن برگ‌های حنا آسیاب‌های بسیاری ساخته می‌شد که با آب کار می‌کردند ولی رفته‌رفته که کشتزارها و باغ‌های حنا با فراورده‌های دیگر جایگزین شد همه آسیاب‌ها، صنایع رنگرزی و بازرگانی در پیوند با صنعت حنا نیز رفته‌رفته ناپدید شد. ماده‌ای در برگ حنا است که نه‌تنها ویژگی رنگی بلکه اثر ضدباکتریایی و ضدقارچی نیز دارد. اطلاعات بیشتر درباره حنا.

تاثیر مازو در جلوگیری از ریزش مو و تقویت کننده موی سر

مازو فراورده‌ای گیاهی و کروی شکل است که بر اثر سوراخ ایجاد شده توسط حشرات برای تخم‌گذاری، بر روی شاخه‌های تازه درخت بلوط به وجود می‌آید. این فراورده محتوی شیره درخت (صمغ) و مقدار ۵۰ تا ۷۰ درصد تانن است. مازو از همه مواد دباغی چرم، تانن بیشتری دارد. مازوها انواع و رنگ‌های گوناگونی دارند. بهترین مازوها از برخی گونه‌های بلوط به دست می‌آید. دارای خواص آنتی باکتریال است و برای رنگ کردن مو کاربرد دارد. اطلاعات بیشتر درباره مازو.

تاثیر روغن کنجد در جلوگیری از ریزش مو و تقویت کننده موی سر

کُنجِد که سمسم و جلجلان هم نامیده می‌شود، گیاهی است از رده دولپه‌ای‌های پیوسته گلبرگ که سردسته تیره کنجدها است. میوه‌اش کپسولی و محتوی دانه‌های کوچک مسطح و بیضوی است. دانه‌های کنجد به سبب دارا بودن روغن قابل استخراج تنها قسمت مورد استفاده گیاه است. کنجد حاوی اسیدهای چرب مانند امگا۳، امگا۶ و امگا۹ است که رشد مو را افزایش می‌دهند. روغن کنجد، با تغذیه، نرم‌کردن و سلامت پوست سر، رشد مو را تحریک‌می‌کند. با ماساژ منظم با روغن کنجد گرم، این روغن به پوست سرتان نفوذکرده و درنتیجه، گردش خون را افزایش‌می‌دهد. این روغن مانند یک ویتامین مایع است که ریشه‌ها و ساقه مو را تغذیه می‌کند. همچنین کنجد سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و مواد مغذی است که برای سلامت پوست سر مفیدند. ماساژ پوست سر با روغن کنجد، با خشکی، پوسته‌پوسته‌شدن و منافذ بسته که عامل نازکی و ریزش مو هستند، مبارزه می‌کند. همچنین، خواص ضدقارچی، ضدباکتری و ضدالتهابی این روغن به درمان عفونت‌های پوست سر و شوره کمک‌کرده و تحریک‌پذیری پوست سر را کاهش می‌دهد. اطلاعات بیشتر درباره کنجد.

تاثیر پرسیاوشان در جلوگیری از ریزش مو و تقویت کننده موی سر

پرسیاوشان نام یک گونه از سرده پرسیاوش است که در ایران می‌روید. این گونه جزو گیاهان دارویی به‌شمار می‌رود. گیاهی است پایا از رده سرخس‌ها با ساقه‌های باریک و برگ‌های ریز که در جاهای گرم و مرطوب می‌روید. پرسیاوشان از نظر طبّ قدیم ایران، معتدل است. در طب گذشته از گیاه پرسیاوشان در درمان سرفه و علائم سرماخوردگی و ریزش منطقه‌ای مو استفاده می‌شده است . ماساژ با جوشانده آن باعث سیاه‌ شدن مو و تقویت مو می‌گردد. برای نتیجه بهتر می‌توانید سوخته پرسیاوشان را به صورت ضماد روی سر بگذارید. همچنین می‌توان برای محکم کردن ریشه‌ی مو و بلند کردن موی سر خاکستر پرسیاوشان را با روغن مورد مخلوط کرده به سر مالید و برای درمان شوره‌سر خاکستر پرسیاوشان را با عرق مورد مخلوط کرده به سر می‌مالند. برای رفع موخوره نیز ماساژ با مخلوط پرسیاوشانی که در عرق بید جوشانده شده با روغن زیتون موثر است. ضماد سوخته آن نیز جهت جلوگیری از ریزش مو و رویاندن آن کاربرد دارد. اطلاعات بیشتر درباره پرسیاوشان.