شرکت تحقیقاتی گیاهان دارویی بوستان یزد

ساعت کار : شنبه تا پنجشنبه از 08:00 تا 15:00
  تلفن : 03538342949

درمان عجیب دیابت با زردچوبه

دیابت ( مرض قند ) یک اختلال متابولیسم (راهی که بدن ما غذاهای هضم شده را برای تولید انرژی و رشد استفاده می کند) است. بیشتر غذایی که می خوریم به گلوکز (شکل قند در بدن) می شکند. گلوکز منبع اصلی سوخت در بدن است.

بعد از هضم، گلوکز به جریان خون وارد می شود، جایی که توسط سلولها برای رشد و انرژی استفاده می گردد. برای آنکه گلوکز وارد سلولها بشود باید انسولین وجود داشه باشد. انسولین هورمونی است که توسط لوزالمعده تولید می شود (غده بزرگی در پشت معده).

زمانی که غذا می خوریم، لوزالمعده در به طور خودکار میزان مناسب انسولین را تولید می نماید، که قند را از خون به سلولها حرکت می دهد. در افراد دیابتی، یا لوزالمعده انسولین کافی نمی سازد یا اصلاً انسولین تولید نمی کند، یا سلولها به شکل مناسبی به انسولین تولید شده پاسخ نمی دهند. در نتیجه مقدار زیادی گلوکز در جریان خون وارد شده که توسط کلیدها به ادرار ریخته شد و از بدن خارج می شود، که توسط گلوکز در خون ساخته شده به جریان خون می ریزد در ادرار وارد می شود و از بدن خارج می شود. بنابراین بدن منبع اصلی سوخت خود را که حاوی مقادیر زیادی گلوکز است، از دست می دهد.

در این مطلب خواص دارویی یک ادویه پرخاصیت را بررسی می‌کنیم که می‌تواند جایگزین چندین دارو شده و بیماری‌ها را درمان کند. زردچوبه همین داروی معجزه‌گر طبیعی است که بدون تحمیل عوارض جانبی شما را از ناخوشی‌های بسیاری رها می‌کند.

برخی مواد غذایی قدرت این را دارند که حتی جایگزین برخی داروها شوند. داروهایی که عوارض جانبی زیادی دارند و با درمان یک عضو به عضوی دیگر آسیب می‌زنند. اما خوشبختانه این مشکل در جایگزین‌های طبیعی وجود ندارد. بنابراین بهترین کار این است به جای اینکه با بروز هر مشکلی به سراغ مصرف دارو بروید ابتدا از روش‌های طبیعی برای حل مشکل استفاده کنید. در این مطلب خواص دارویی یک ادویه پرخاصیت را بررسی می‌کنیم که می‌تواند جایگزین چندین دارو شده و بیماری‌ها را درمان کند. زردچوبه همین داروی معجزه‌گر طبیعی است که بدون تحمیل عوارض جانبی شما را از ناخوشی‌های بسیاری رها می‌کند.

 

زردچوبه درمانگر طبیعی
با پیشرفت علم و انجام پژوهش‌های علمی در زمینه‌ی سلامتی، محققان هر روز به نتایج تازه‌ای در خصوص خواص درمانی گیاهان و مواد غذایی می‌رسند. به‌عنوان مثال به این نتیجه رسیده‌اند که موز برخی از مشکلات سلامتی را بهتر از داروها درمان می‌کند. زردچوبه نیز یکی دیگر از خوردنی‌های مورد علاقه‌ی این محققان است و هر روز اثرات تازه‌ای از آن کشف می‌شود. خوشبختانه این ادویه در هر خانه و آشپزخانه‌ای وجود دارد و شما می‌توانید از این ریشه‌ی پرخاصیت به جای برخی از داروها استفاده کنید.

 زردچوبه درمانی برای دیابت
«کورومین» موجود در زردچوبه برای افراد دیابتی بسیار مفید است. این رنگدانه‌ی مفید باعث فعال شدن آنزیم AMPK می‌شود که روی جذب گلوکز تأثیر می‌گذارد. در نتیجه به کنترل میزان قند خون و ثابت نگه داشتن آن کمک زیادی می‌کند. اگر شما هم از بیماری دیابت رنج می‌برید حتماً زردچوبه را وارد برنامه‌ی غذایی‌تان بکنید.

درباره دیابت بیشتر بدانیم

دیابت بر اثر قطع تولید انسولین و یا عدم کارکرد مناسب آن در بدن به وجود می آید. انسولین هورمونی است که مواد غذایی قندی و نشاسته و… را در بدن به انرژی تبدیل می نماید. تاکنون علت بروز این بیماری کشف نشده است ولی گمان می رود که زمینه مساعد ژنتیکی و عوامل محیطی همچون چاقی و بی تحرکی در ابتلا به این بیماری نقش موثری داشته باشد.

 پزشک متخصص می تواند با آزمایش قند خون ناشتا (FBS) و یا قند خون دو ساعته (OGTT)، که معیاری از عملکرد لوزالمعده و ترشح انسولین می باشند،تعیین کند که آیا شما در دوره دیابت پنهان قرار دارید و یا به طور کامل به دیابت مبتلا گشته اید. در صورتی که آزمایش قند خون ناشتا ی شما، عددی بین ۱۰۰ تا ۱۲۵ باشد نشانگر آن است که شما در دوره دیابت پنهان قرار دارید و چنانچه این رقم ۱۲۶ یا بیشتر از آن باشد بیانگر ابتلای کامل دیابت است. در آزمایش قند خون دو ساعته، ابتدا به صورت ناشتا و سپس دو ساعت بعد از نوشیدن ۷۵ گرم پودر گلوکز، میزان گلوکز موجود در خون شما اندازه گیری می شود. چنانچه نتیجه این آزمایش عددی بین ۱۴۰ تا ۱۹۹ باشد، بیانگر دیابت پنهان و اگر ۲۰۰ یا بیشتر از آن باشد، ابتلایتان به دیابت را نشان می دهد.

» انواع دیابت

» دیابت نوع۱: در این دسته از مبتلایان، تولید انسولین در بدن به طور کامل قطع می شود، در نتیجه قند موجود نمی تواند وارد سلولها شده و انرژی بدن را تامین نماید و همین مسئله افزایش شدید قند خون را سبب می شود.حدود ۵% تا ۱۰% کل دیابتی ها، مبتلایان نوع ۱ تشکیل می دهند.

» دیابت نوع ۲: در این دسته از مبتلایان، بدن نسبت به انسولین مقاوم می شود در این حالت انسولین ترشح شده تاثیری برروی جذب قند ندارد و یا ترشح آن به میزان کافی صورت نمی گیرد.

» دیابت حاملگی: حدود ۴% از کل بانوان در طول زمان بارداری موقتاً به این نوع دیابت مبتلا می شوند.