شرکت تحقیقاتی گیاهان دارویی بوستان یزد

ساعت کار : شنبه تا پنجشنبه از 08:00 تا 15:00
  تلفن : 03538342949

راه درمان موهای خشک

راه درمان موهای خشک

یک دستمال کوچک که به روغن زیتون داغ، کاملا آغشته شده باشد را به کف سر و تمام سطوح موها مالیده و سر را با آن مرطوب کنید.اکنون با انگشتان خود روغن را به تمام سطح سر مالیده و کلیه موها و کف سر را با روغن ماساژ دهید. دقت کنید تا انتهای موها با روغن پوشیده شود. اکنون یک حوله که با آب نسبتا داغ خیس شده و آب اضافی ان گرفته شده باشد را به سر ببندید و حدود ۱۵ دقیقه صبر کنید. مجددا حوله را با آب داغ مرطوب کنید و در حالت گرم، کف سر را ماساژ دهید، با این کار روغن های اضافی پاک می شود و جریان خون در زیر پوست بیشتر می شود. اکنون موها را شامپو زده و بشویید.
آب گرمک را گرفته و با مقداری شیرمخلوط کرده و بگذارید۱۵ دقیقه بجوشد و بعد از ولرم شدن این مایع را به موهای خود مالیده و موها را ماساژ داده این عمل را یک روز درمیان تکرار کنید. یکی از علت های شکنندگی موها، باریکی بیش از اندازه آن می باشد، برای برطرف نمودن این مشکل بهتر است که جوشانده جوی نیم کوفته را با امله در روغن کنجد به سر و موهای خود بمالید. باید بدانید که چرب نمودن سر با روغن بادام یا بنفشه به اضافه خاکستر پوست خیار و پوست درخت انگور، برای رفع این مشکل مفید است.
تردی و شکنندگی موها می تواند به علت ضعف پیاز موهاو نرسیدن مواد غذایی به مومی باشد، که سبب ریز شدن وخورد شدن آنها نیز می شود و گاهی موهای بلند بدون پیازشان می ریزند ، برای این موها جوشانده پوست چلتوک برنج بسیار مفید است و مالیدن خمیر اطراف تخمه انواع خربزه، گرمک و طالبی بسیار مناسب می باشد. از جوشانده مخلوط برنجاسف و گل ختمی برای تقویت و جلوگیری از ریزش موهای خشک استفاده می شود .برای شست و شوی این نوع موها بهتر است از روغن نارگیل یا زرده تخم مرغ استفاده کنید و بیش از هفته ای یک بار موهایتان را نشویید.
برای استفاده از زرده تخم مرغ بهتر است آن را به شامپویی که می خواهید به سر خود بمالید، اضافه کرده تا بعد از آبکشی بوی آن باقی نماند.در سالم ماندن این نوع موها روغن کرچک و روغن نارگیل نیزبسیار موثر می باشد و بهتر است آنها را موقع شب و قبل ازخواب یا مدتی قبل از رفتن به حمام به سر خود مالیده و سرا را با حوله ای پوشانده و سپس موها را بشویید. این عمل در زیبا سازی و تقویت موی شما بسیار موثر می باشد.
یادآوری: داشتن پوست سر خشک معمولا همراه با داشتن موهایی خشک است که باعث شوره سر می شود برای معالجه این نوع پوست سر، باید سر را با کتیرا و زرده تخم مرغ و کمی گرد نخود خام بشویید.بهتر است قبل از رفتن به حمام هفته ای یکبار موها را با روغن بادام و بار دیگر با روغن زیتون طبیعی چرب کنید. راه دیگر این است که همه روزه پوست خود را با آب جوشانده تخم پیاز، خیس نمایید و بعد موها را بشویید.
تذکر: برای کف سر خشک استفاده از موادی که دارای املاح مس و روی هستند نیز مفید است.