شرکت تحقیقاتی گیاهان دارویی بوستان یزد

ساعت کار : شنبه تا پنجشنبه از 08:00 تا 15:00
  تلفن : 03538342949

رباسین داروی درمان زخم و سوختگی

توضیحات رباسین


رباسین

یک ترمیم کننده کاملا طبیعی است که تاثیر بی نظیری در درمان انواع زخم ها و سوختگیها و آسیب های پوست دارد. رباسین جهت درمان مناسب سوختگی پوست و کنترل عوارض آن استفاده می شود.

همچنین خواص ضد التهابی منحصر به فرد رباسین باعث تسکین سریع انواع التهاب می شود.
اجزای فرآورده: روغن گلسرخ – عصاره روغنی همیشه بهار – موم زنبور عسل.

مکانیسم اثر رباسین


مکانیسم اثر دقیق این فرآورده مشخص نیست. بنظر می رسد روغن گل با داشتن لاوسون و تانن دارای خاصیت قابض و ضد باکتری است.

موارد مصرف رباسین


سوختگی ها , زخم ها و التهابات پوستی

مقدار مصرف رباسین


مقدار معمول برای پیشگیری از عوارض سوختگی : هر ۲۴ ساعت یکبار برای پانسمان بسته و روزی ۳ بار برای پانسمان باز. بین ٣ تا ٣٠ روز که به عمق سوختگی بستگی دارد. هنگامی که پوست حداکثر زیبایی طبیعی خود را بازیابد، ترمیم کامل شده است. در سوختگی‌های بسیار عمیق ممکن است زمان ترمیم تا ٢ ماه یا بیشتر طول بکشد .
مقدار معمول برای ادرار سوختگی نوزادان و عرق سوز شدن : روزانه ۳ بار با حداقل ۵ ساعت فاصله زمانی که التهاب برطرف شود. استفاده طولانی مدت از رباسین برای نوزاد ضرری ندارد. با این حال اگر بعد از ۴۸ ساعت استفاده از رباسین هیچ بهبودی مشاهده نشد، به پزشک مراجعه کنید .
مقدار معمول برای التهاب ناشی از لیزر : روزانه، ۲ بار.تا زمانی که التهاب کاملا برطرف شود از پماد رباسین استفاده کنید .
مقدار معمول برای حساسیت‌های پوستی ، اگزما و پسوریازیس : برای پانسمانِ باز روزانه ۵ بار و برای پانسمان بسته روزانه ۲ بار،تا زمان بهبودی التهاب یا ضایعات پوستی از پماد استفاده کنید.
مقدار معمول برای حجامت، بریدگی، خراش و ساییدگی : برای پانسمان باز روزانه ۳ تا ۴ بار و برای پانسمان بسته روزانه یک ‌بار،تا وقتى که زخم به طور کامل ترمیم شود از کرم استفاده کنید.
مقدار معمول برای جلوگیری از آثار بخیه – اثر ضد اسکار : براى پانسمانِ باز روزانه ۳ بار و براى پانسمانِ بسته روزانه یکبار.بمدت یک ماه.
مقدار معمول برای زخم ناشی از درم ابریشن : روزانه ٢ بار.تا زمان ترمیم شدن کامل پوست از پماد رباسین استفاده کنید.

هشدارها


۱- در سوختگی ناحیه صورت، اگر پماد رباسین وارد چشم شد، چشم را به آرامی با آب ولرم بشویید.
۲- از درمان خودسرانه سوختگی های عمیق یا وسیع با این دارو بدون نظارت پزشک خودداری کنید .

نکات قابل توصیه


۱- در درمان سوختگی با رباسین برای کسب نتیجه‌ی مطلوب، در درجه اول باید صبور باشید .
۲- همزمان با رباسین، سایر داروهای سوختگی را روی زخم استفاده نکنید .
۳- از تماس لباس‌های غیر نخی با موضع جلوگیری کنید.
۴- در مورد نوزادان ، شستشوی موضع و خشک کردن آن قبل از استفاده از رباسین ضروری است. تا آنجا که ممکن است شستشو را با صابون‌های قالبی و آب ولرم انجام دهید و از مایع دستشویی یا شامپو استفاده نکنید.
۵- توجه داشته باشید که رباسین ممکن است بر روی لباس رنگ باقی گذارد. ماساژ ملایم هنگام پانسمان و دادن زمان برای جذب پماد به پوست ، تاثیر رنگی را کمتر می‌کند .
۶- در درمان التهاب ناشی از لیزر با رباسین موضع را تا یک ماه از آفتاب محافظت نمایید. (روش صحیح استفاده از کرم ضد آفتاب)

۷- برای بیماری‌های پسوریازیس و اگزما درمان قطعی گزارش نشده است؛ ولی بکار بستن تجربیات ما برای این بیماران بسیار مفید است:
الف) تغذیه: غذاهایی مانند سوسیس و کالباس ، پیتزا، بادمجان، سیر، ترشیجات، خیارشور، خرما، گردو ، موز ، پسته و ادویه به خصوص فلفل را در رژیم غذایی خود تا آنجا که ممکن است کم کنید.
ب) ماساژ شبانه‌ی شانه‌ها و پاها همراه با نفس عمیق و آهسته در جلوگیری از عود بیماری و سرعت بخشیدن به بهبودی ، بسیار کمک می‌کند .
۸- در مورد حجامت، بریدگی ، خراش و ساییدگی ، حداقل تا ٢ ماه موضع را در برابر آفتاب محافظت نمایید.
۹- در مواردى که پیوند پوست یا گرافت انجام شده است تا زمان جوش خوردن پیوند و بازکردن پانسمان اولیه ، از رباسین استفاده نکنید. پس از جوش خوردن آن فقط حاشیه‌هاى گرافت را طبق روش بیان شده برای بخیه، با رباسین پانسمان کنید .
۱۰- استفاده از پماد رباسین موجب کاهش رشد اِسکار پس از ترمیم زخم می‌شود.