شرکت تحقیقاتی گیاهان دارویی بوستان یزد

ساعت کار : شنبه تا پنجشنبه از 08:00 تا 15:00
  تلفن : 03538342949

روغن نارگیل و زیتون برای مو

بسیاری از افراد سردرگم بوده و نمی‌دانند چه نوع روغنی را باید برای موهای خود استفاده کنند. آیا روغن نارگیل انتخاب خوبی است؟ و یا روغن زیتون بهتر است؟ استفاده از هر کدام از این دو روغن بستگی زیادی به آنچه شما برای موهایتان می‌خواهید، دارد. بنابراین، در این بخش نگاهی به کاربردهای روغن نارگیل در مقابل روغن زیتون انداخته تا بدین ترتیب کمک شود بتوانید تصمیم بگیرید کدام یک برای شما مناسب‌تر است.
از سالیان پیش تاکنون، از ما خواسته شده به منظور تغذیه، تقویت و درخشندگی موهای خود به آن روغن بزنیم. با این حال، با گذشت زمان این محصولات طبیعی توسط شامپو‌های تجاری، نرم‌ کننده‌ها، ژل‌های مو، کاندیشنرهای بدون نیاز به شستشو، و چندین محصول دیگر مو که وعده‌ی نتایج فوری را به مشتری می‌دهند جایگزین شده‌اند. با این حال، هیچ چیز نمی‌تواند اثرات طولانی مدت استفاده از روغن را بر روی موها شکست دهد. مهم نیست که چه نوع روغنی استفاده می‌کنید، این ماساژ پوست سر در روند روغن زدن است که تا حدی باعث تحریک رشد مو می‌شود و آن را تقویت می‌سازد. با این حال، نوع روغنی که استفاده می‌کنید بستگی به نوع نتیجه‌ای دارد که از آن روغن انتظار دارید. آیا می‌خواهید موهایی ضخیم‌تر و یا بلندتر داشته باشید؟ و یا آیا می‌خواهید موهای خود را درخشنده سازید؟ با توجه به نیازهایتان، می‌توانید یا روغن نارگیل و یا روغن زیتون را برای موهای خود استفاده کنید. بله، با وجود آنکه میان عملکرد این دو تفاوتهایی وجود دارد، اما هر دو این روغن‌ها بسیار برای شما مفید می‌باشند. بنابراین، در منازعه‌ی میان روغن نارگیل و روغن زیتون کدامیک را برای موهای خود ترجیح می‌دهید؟ اجازه دهید به آن پی ببریم.

شگفتی‌های روغن نارگیل

روغن نارگیل برای کسانی که می‌خواهند با ریزش مو مقابله کرده و آن را تقویت کنند، بسیار عالی است. این روغن همچنین توانایی ضخیم کردن مو، از بین بردن شوره‌ی سر و تحت کنترل در آوردن موهای بلند و مجعد را دارد. روغن نارگیل را می‌توان با خیال راحت بر روی پوست سر به مدت یک شب گذاشته و به راحتی با استفاده از شامپو آن را پاک نمود. به دلیل خواص مرطوب کنندگی این روغن، انتخابی بسیار عالی جهت از بین بردن شوره‌ی سر می‌باشد. به این دلیل که روغن نارگیل موهای شما را تقویت، و از شکننده شدن آن جلوگیری می‌کند، به عنوان بهترین درمان برای کسانی است که خواستار گیسوانی بلند و سالم می‌باشند. به عبارت ساده‌تر، استفاده از روغن نارگیل به رشد طبیعی مو کمک خواهد کرد (اما موجب رشد طبیعی مو نمی‌شود). خیلی ساده کمی روغن نارگیل را گرم کرده و آن را بر روی پوست سر ماساژ دهید. همچنین این ماساژ به احتمال زیاد موجب به خواب رفتن شما می‌شود. اجازه دهید روغن نارگیل در طول شب جادوی خود را کرده و صبح که با نشاط از خواب برمی‌خیزید، این روغن را از روی سر بشویید، و با پیروی مستمر از این درمان، خواهید دید که موهای شما به آهستگی به حالت طبیعی خود برمی‌گردند.

ارمغان روغن زیتون

روغن زیتون روغنی بسیار عالی جهت بازسازی و احیای موهای خشک محسوب می‌شود. کسانی از شما که نمی‌توانید از عهده‌ی موهای مجعد و فرفری برآیید، و روزهای سختی را با موهای خود سپری می‌کنید، بایستی از روغن زیتون استفاده کرده تا درخشندگی سابق موهایتان را بازگردانید. بعضی افراد به منظور نرم کردن عمیق از این روغن استفاده می‌کنند و هنگامی که به کرات و به اندازه‌ی کافی مورد استفاده قرار گیرد، تفاوت آشکاری در ظاهر مو ایجاد خواهد کرد. روغن زیتون کمی نسبت به روغن نارگیل، چرب‌تر بوده و به همین خاطر شاید دلتان بخواهد مقدار مصرف آن را کاهش دهید، و پیش از شستن مو تنها به مدت یک ساعت و همین حدود آن را در سر نگاه دارید. همچنین می‌تواند به عنوان مرطوب کننده‌ی بعد از شستشوی مو مورد استفاده قرار گیرد، به طوری که تنها چند قطره از آن را در کف دست ریخته و به تمام موی خود، خصوصاً به نوک موها (و نه پوست سر) بمالید. این کار موجب می‌شود مو در طول روز بهتر قابل کنترل و مهار باشد.
همانطور که می‌توانید متوجه شوید، استفاده از روغن نارگیل یا روغن زیتون برای مو بستگی به آن دارد که شما با استفاده از هرکدام به چه هدفی می‌خواهید دست یابید. هر دو این روغن‌ها به شیوه‌ی خود مؤثر می‌باشند و هنگامی که به طور مرتب استفاده شوند، برای مو شگفتی می‌کنند. در واقع، در این بخش راز کوچکی را با شما در میان می‌گذاریم. به منظور برخورداری از بهترین فوائد آنها، هر دو این روغنها را به نسبتهای مساوی ترکیب نمایید. تأثیر آن بی‌نظیر خواهد بود و موهایتان بسیار سالم‌تر به نظر خواهند رسید. همچنین می‌توانید هر کدام از این دو روغن را با روغن‌های عصاره‌ای یا اسانس جهت خواص آرامش بخشی آن ترکیب کنید. با این حال، به یاد داشته باشید که هنگام استفاده از این روغن‌ها بر روی موی خود، بایستی از استفاده‌ی زیاد محصولات غیر ضروری و دستگاه‌هایی که موهای شما را در معرض گرمای بیش از حد قرار می‌دهند، خودداری کنید. منظور از این کار بهبود وضعیت ناسالم مو و حفظ آن است. برای این کار، بایستی از تمام محصولات غیر طبیعی دیگر حداقل برای چند مدت خودداری کنید، حتی پس از این دوره، از این محصولات غیر طبیعی هرچه می‌توانید کمتر استفاده کنید. این درمان‌ها را امتحان کنید و مطمئن باشید که از این کار خود پشیمان نخواهید شد.