شرکت تحقیقاتی گیاهان دارویی بوستان یزد

ساعت کار : شنبه تا پنجشنبه از 08:00 تا 15:00
  تلفن : 03538342949

زیبایی از دست رفته موهای خود را بازیابیم

زیبایی از دست رفته موهای خود را بازیابیم

موی زیبا باعث افزایش شکوه و جلال انسانها مخصوصا خانم هاست. به طور متوسط در سر هر انسانی حدود ۱میلیون و ۵۰۰هزار رشته تار مو وجود دارد و این موها در روز باید با آلودگی ها ، نور خورشید ، گرد و غبار ، عرق ، گرما و سرما مبارزه کنند.

همچنین اتوی مو ، سشوار ، ژل ،سرم ها و انواع محصولات و دستگاههای حرارتی آرایشگاهی و زیبایی را نیز باید تحمل کنند . بر اثر تحمل همه ی این موارد موها رطوبت خود را از دست میدهند و خرد و شکننده میشوند و درنتیجه باعث موخوره میشوند . این مشکل مخوف ممکن است در هر سنی رخ دهد ، فرق نمیکند شما مسن یا جوان باشید ، موخوره حتی در کودکان نیز ممکن است اتفاق بیافتد .
زمانی که موها رطوبت و آب خود را از دست میدهند و کوتیکول مو آسیب میبیند باعث چند رشته شدن مو و ایجاد موخوره میشوند . همانطور که میدانید بهترین و راحت ترین راه درمان موخوره کوتاه کردن موهاست . اما بعد از کوتاهی به ترمیم موهای آسیب دیده و مراقبت هم نیاز دارید تا موخوره ها فراگیر و بیشتر نشوند.
عوامل ایجاد موخوره
علل موخوره عبارتند از : شستشوی بیش از حد موها  قرار گرفتن در معرض نور خورشید ، گرما ، گرد و غبار وآلودگی های دیگر استفاده بیش از حد از ابزار حرارتی برای آرایش موها مانند اتو و … استفاده بیش از حد از مواد آرایشی مضر مانند ژل ، اسپری و چسب مو شستشوی مو با آب خیلی گرم و داغ استفاده از هدبند استفاده از شانه های دندانه ریز  عدم مراقبت و نگهداری روزمره مانند کوتاهی و پیرایش مو استفاده بیش از حد از مواد شیمیایی مانند رنگ مو های شیمیایی ، دکلره و … دوش گرفتن با آب سخت یا آغشته شدن مو به آب سخت مانند آب استخر که دارای کلر است کمبود پروتئین و ویتامین ها عدم مراقبت های روزانه و عدم تقویت موها بعد از هر آرایش مو

 

بهترین و راحت ترین راه درمان موخوره کوتاه کردن موهاست‎

 

مراقبت از موهای آسیب دیده
۱- همیشه از یک شانه دندانه درشت استفاده کنید : برای جلوگیری از شکستگی موها با یک شانه دندانه درشت شانه بزنید و همیشه از نوک موها شانه زدن را شروع کنید و کم کم و آهسته به سمت ریشه ها بروید تا موها به هیچ وجه کشیده نشوند.
۲- از لوازم آرایش موی با کیفیت استفاده کنید : تا جاییکه امکان دارد از اتوی مو ، سشوار ، بابلیس و یا هر وسیله ی حرارتی دیگر استفاده نکنید و یا اگر هم میخواهید با این وسایل روی مو ها کار کنید از لوازم مرغوب با نام تجاری معتبر و با کمترین درجه حرارت استفاده کنید تا در طول زمان موی شما با سوختگی و خشکی مواجه نشود.
۳- با موهای خود به ملایمت رفتار کنید : موهای شما مانند یک پارچه گران قیمت هستند که باید از آنها مراقبت کنید تا موی سالم و زیبایی داشته باشید . موها را هیچگاه بیش از حد نکشید و محکم نبندید . موها تحمل کشیدن و سفت شدن را ندارند . مخصوصا بعضی از خانمها عادت دارند موها را دم اسبی، و محکم و بیش از حد موهایشان را سفت و کشیده میبندند . اولا سعی کنید موها را با هیچ وسیله ای نبندید . سعی کنید در هر حالتی موها را یا باز بگذارید و یا شل ببافید.

۴- استفاده از اسید فولیک و بیوتین : اسید فولیک و بیوتین به معنای واقعی کلمه مواد مغذی برای ساخت پروتئین هایی هستند که رشته های مو را تشکیل میدهند . نشان داده شده است که این ویتامین ها مکمل سلامت مو هستند و روی طول و ضخامت مو تاثیر زیادی دارند .
بنابراین به آنچه که در طول روز میل می کنید دقت داشته باشید . اسید فولیک به تولید گلبولهای قرمز خون کمک می کند و قدرت رشد مو را نیز افزایش می دهد.
مواد غذایی سرشار از اسید فولیک عبارتند از : سبزیجات با برگ سبز ، پرتقال ، سویا و گندم . بیوتین عالوه بر تقویت موها ناخن ها را نیز تقویت می کند که در عدس ، نخود ، تخم آفتابگردان ، گردو ، دانه های سویا و برنج قهوای وجود دارد
۵- موها را فقط به حالت طبیعی خشک کنید : بعد از شستشو موها را به آرامی با دو انگشت گرفته و تکان دهید تا آب اضافی آن گرفته شود سپس از یک حوله خشک برای پیچیدن موها استفاده کنید و حداکثر تا ۱ ساعت موها را داخل حوله نگه دارید و بعد از آن بگذارید تا موها به حالت طبیعی خشک شوند . می توانید حوله ای پشت خود قرار دهید تا لباس شما خیش نشود. اگر موها را صد درصد به حالت طبیعی و با هوای آزاد خشک کنید هیچ آسیبی به موها نزدید . اما اگر مجبور شدید از سشوار استفاده کنید می توانید با درجه ی خیلی کم فقط پشت گردن ، پشت گوشها و جلوی پیشانی را خشک کنید.
۶- محدود کردن خدمات مخرب : از رنگ کردن پی در پی موها بپرهیزید ، از فر کردن یا صاف کردن موها بپرهیزید و یا حداقل بعد از هر عملی که روی موها انجام دادید تا ۴۸ ساعت بعد ، به جز تقویت کردن موها از هیچ روش دیگری استفاده نکنید .
۷- کوتاهی منظم موها : هر یک ماه و یا حداقل هر دوماه یکبار باید موها را به اندازه یک سانت کوتاه کنید . فقط مطمئن شوید که نوک همه موها را قیچی زده اید . با این روش موهای شما همیشه سرحال و شاداب به نظر میرسد.
۸- استفاده از نوع مناسب شامپو : از شامپوهای مرغوبی که متناسب با نوع موهای شما هستند استفاده کنید .
نوع پوست و موی خود را تشخیص دهید و یا از یک متخصص کمک بگیرید و شامپویی که مناسب نوع موی شما هست استفاده کنید . از شامپوهایی که خاصیت بازسازی ، تغذیه ، مرطوب کنندگی ، ویتامینه و پروتئینه دارند استفاده کنید .