شرکت تحقیقاتی گیاهان دارویی بوستان یزد

ساعت کار : شنبه تا پنجشنبه از 08:00 تا 15:00
  تلفن : 03538342949

چگونه با کندر سرطان را درمان کنیم ؟

چگونه با کندر سرطان را درمان کنیم ؟

چگونه سرطان را با کندر درمان کنیم؟

صمغ کندر فرآورده گیاهی است که در عطر و خوشبوکننده ها نیز به کار می رود. هزاران سال است که صمغ کندر در طب نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

کندر، درمان موثر سرطان

صمغ کندر فرآورده گیاهی است که در عطر و خوشبوکننده ها نیز به کار می رود. هزاران سال است که صمغ کندر در طب نیز مورد استفاده قرار می گیرد. این گیاه برای درمان عفونت کاربرد دارد اکنون تحقیقات علمی، صمغ کندر را به درمان سرطان ارتباط می دهد.درخت بزولیا (Boswellia) که صمغ کندر از آن به دست می آید

دارای ۴ گونه مختلف است که هر یک صمغی با کمی تفاوت تولید می کند.غلظت صمغ به زمان برداشت آن ارتباط دارد. نتایج تحقیقات نشان می دهد که این صمغ حاوی ترکیب های مهم ضد سرطانی است. این موضوع برای مردم چین تازگی ندارد زیرا در طب قدیم چین، صمغ کندر برای درمان سرطان استفاده می شد و هنوز هم مورد استفاده قرار می گیرد.

درمان سرطان پروستات:

نتایج تحقیقات سال ۲۰۱۰ نشان می دهد که ترکیب های فعال موجود در صمغ کندر، مانع بروز سرطان پروستات می شود. این ترکیب اسیدی که از درخت صمغ کندر گرفته می شود به طور موثری سلول های سرطانی پروستات را از بین می برد.

درمان لوسمی:

نتایج تحقیقات دیگر نیز نشان می دهد که عصاره صمغ کندر لوسمی حاد ملوئیدی را درمان می کند. لوسمی حاد ملوئیدی، نوعی سرطان است که روی مغز استخوان تاثیر می گذارد. این بیماری زمانی شروع می شود که گلبول های سفید به سلول های سرطانی تبدیل می شود. نتایج آزمایش ها نشان می دهد عصاره صمغ کندر به طور موثری مرگ سلول های سرطانی را ۲۰ درصد افزایش می دهد.

درمان سرطان مثانه:

نتایج تحقیقات دیگری که در سال ۲۰۰۹ انجام گرفت نشان می دهد عصاره صمغ کندر بدون تاثیرگذاری روی سلول های سالم، سلول های سرطانی در مثانه را از بین می برد.محققان انگلیسی دریافتند که چگونه استایل- ۱۱- کتو- بتا- بوزولیک (Acetyl-11-keto-beta-boswellic acid) سرطان تخمدان را در حالت پیشرفته درمان می کند.این ماده ترکیبی است که در عصاره صمغ کندر یافت می شود. طبق آمار سازمان بهداشت جهانی، سرطان، علت عمده مرگ در جهان است.

کندر و افزایش ضریب هوشی فرزندان

بین کارشناسان طب سنتی باوری وجود دارد که مصرف کندر توسط مادران باردار موجب افزایش هوش و ضریب هوشی جنین و کودک آینده آن‌ها می‌شود. حقیقت آن است که روایات اسلامی بر این نکته صحه می‌گذارد، اما طبق تحقیقات پزشکی مادران باردار باید مراقب باشند که مصرف کندر ب یش از ۳ ماه موجب بیش‌فعالی کودک آن‌ها شده و این مسئله در آینده آن‌ها را با مشکل روبه‌رو می‌کند.

از این رو برای افزایش میزان هوش و تقویت حافظه نوزاد خوردن یک ماه کندر کفایت می‌کند و این یک ماه باید بعد از ۴ ماهگی جنین صورت گیرد. در همین راستا است که امام رضا علیه‌السلام توصیه می‌فرمایند: به زنان حامله کندر بخورانید که اگر بچه‌ی شکمش پسر باشد با قلبی پاک، دانا و شجاع متولد شود و اگر دختر باشد، خوش‌اخلاق و زیبا می‌شود و نزد شوهرش نیز سعادتمند و خوشبخت می‌گردد.

 

کندر و گوارش

کندر ویژگی‌های دیگری هم دارد، از جمله آنکه برای دستگاه گوارش و معده مفید بوده و به هضم غذا کمک می‌کند. زیاد کندر بخورید و آن را در دهان نگه دارید و خوب بجوید. جویدن آن برای من، دوست‌داشتنی‌تر است. کندر بلغم را از معده می‌شوید و معده را پاک‌سازی می‌کند و عقل را قوی می‌گرداند و غذا را گوارا می‌سازد.

 

کندر و تقویت حافظه

یکی از خواصی که برای کندر نقل شده تقویت حافظه و افزایش توان یادگیری است. دراین‌باره حضرت علی علیه‌السلام می‌فرمایند: سه چیز حافظه را زیاد می‌کند و بلغم را از بین می‌برد.