شرکت تحقیقاتی گیاهان دارویی بوستان یزد

ساعت کار : شنبه تا پنجشنبه از 08:00 تا 15:00
  تلفن : 03538342949

تقویت سیستم ایمنی با انجیر

تقویت سیستم ایمنی با انجیر

انجیر حاوی کلسیم، روی، آهن، منیزیم و مس است که هر دانه انجیر معادل یک کپسول ویتامین دارای املاح معدنی است که باعث سلامت قلب شده و طراوت را به دنبال دارد.
انجیر یکی از میوه های تابستانی و حاوی املاح و ویتامین هایی است که افزایش سیستم ایمنی بدن و روده بزرگ را به دنبال دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ انجیر حاوی پتاسیم بوده و آنتی اکسیدان هایی که در آن وجود دارد در تنظیم فشار خون و ضربان قلب موثر است.

همچنین انجیر حاوی کلسیم، روی، آهن، منیزیم و مس است که هر دانه انجیر معادل یک کپسول ویتامین دارای املاح معدنی است که باعث سلامت قلب شده و طراوت را به دنبال دارد.

بنابزاین گزارش اسید آلکورژنتیک باعث کاهش و کنترل قند خون شده انجیر همچنین یک سلاح سری در بدن است، مصرف انجیر سلامت دندان و تقویت استخوان به خصوص برای خانمها را در پی دارد.

مطالعات اخیر نشان داده که خوردن منظم انجیر باعث بهبود عملکرد در روده بزرگ شده و برای افرادی که از درد روده بزرگ رنج می برند، انجیر به عنوان یک ضد سرطان روده بزرگ عمل می کند.

این میوه حاوی ویتامین های گروهb است که باعث بهبود عملکرد دستگاه گوارش شده و سرعت سوخت و ساز را بهبود می بخشد، ازدیگر ویژگی های انجیر تحریک بدن به سوزاندن کربوهیدارت ها و چربی ها است و روند کاهش وزن را سریعتر می کند.

انجیر در هر سطحی برای قلب و فشار خون مناسب است که می توان فشار خون را تنظیم کند.

ماده پکتین موجود در این میوه مانع جذب کلسترول چرب می شود.

انجیر دشمن کم خونی است باعث حفظ آهن خون شده، همچنین انجیر به زنان باردار و مادران شیر ده توصیه می شود.